dinsdag 17 februari 2015

Hartenkaart

Hallo allemaal,

Vandaag kom ik jullie een kaart laten zien waarbij alles wat een 
kleurtje heeft, gedaan is met Pan
Pastel.


Hoe deze kaart tot stand is gekomen zal ik je uitleggen met foto`s.


Eerst heb ik een mask (plastic sheet met uitgesneden figuurtjes) uitgezocht.
In dit geval een met hartjes.
Deze heb ik op een wit kaarten karton gelegd en ben er met een
schuimroller overheen gegaan die ik eerst door de Versamark had gerold.


Vervolgens heb ik er witte embossingpoeder op gestrooid en het met
de heattool verhit zodat de embossingpoeder in de Versamark inkt smelt.


Daarna ben ik er met een spons en de volgende kleurtjes overheen gegaan:
Magenta tint 430.8
Magenta 430.5
Magenta shade 430.3
Magenta Ex Dark 430.1
Ultra marine blue shade 520.3
De Ultra Marine blue gemengd met de Magenta geeft een paarse kleur.
Dus de overgang is van blauw naar paars naar roze omdat het roze met
het blauwe zich mengt. Uit dit stuk karton heb ik een hart gesneden van
ongeveer een cm of 12.


Daarna heb ik de basis kaart gemaakt.
Dit is een stuk Kraft papier van 13,5 x 21 cm
Deze heb ik dubbel gevouwen met de vouw aan de bovenkant
De kaart is nu dus 13,5 cm breed.
Hier heb ik een mask opgelegd en ook deze voorzien van 
Versamark inkt d.m.v. een schuim verfroller.


Dit heb ik voorzichtig met een spons voorzien van White Coarse 012 
van de Pearl Medium. Dit heb ik er voorzichtig een beetje op getamponneerd.
Als je dit gaat wrijven wordt alles wit.

Nu alles even FIXEREN !

En dan is het zo ver dat het hart op de kaart geplakt kan worden.


Alleen een hart op de kaart vond ik wel heel kaal en dus heb ik er een 
Magnolia afbeelding bij geplakt. Deze heb ik ingekleurd met de PanPastel.
Hoe deze techniek in z`n werk gaat leggen we graag uit tijdens onze
 cursussen en workshops die overal gegeven worden. 
Zelf geef ik deze nog tijdens een try out dag op 14 maart bij Hobbyvision te Rijssen.
Voor meer info kun je HIER kijken


Hier nog even de afbeelding in close-up.

Ik hoop dat je het weer leuk vond om deze post te lezen en misschien heb je er 
nog een ideetje aan over gehouden...of vragen...dat kan natuurlijk ook.
Dan mag je ze gerust aan mij stellen via hobbyjanet@hotmail.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten