zaterdag 7 februari 2015

Jofy meets Ppinkydoll

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik weer aan de beurt om jullie iets leuks te laten zien. Eind januari heeft een gedeelte van ons team een workshopdag gehad bij onze eigen Corine. Zij is een kei in stempelen en heeft ons die dag weer een paar nieuwe stempeltechnieken geleerd. Dat is echt super om te doen.  Eén van die technieken wilde ik combineren met PanPastel en Copics.....dus ik moest even out of the box denken. Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze combinatie vinden!

Eerst heb ik op fluweelpapier twee kleuren PanPastel aangebracht en deze meteen gefixeerd met Ghiant Fix Basic. Daarna heb ik een achtergrond gemaakt met de Crackle Backgrond stempel van IndigoBlue. Een gedeelte van de stempel heb ik beïnkt met twee kleuren Distress inkt. (Milled Lavender en Tumbled Glass). Deze heb ik overgebracht op het fluweelpapier. Daarna heb ik met Archival ink (Cornflower Blue) gestempeld met een mooie stempel van Jofy.


Een bloemgedeelte van de stempel heb ik nog paar keer gestempeld op fluweel papier en in gekleurd met Copics..........dit geeft wel zo'n mooi effect. De bollen en tekst heb ik uitgeknipt en opgeplakt met foam tape....zo krijg je een beetje diepte in je kaart. 

Ppinkydoll heb ik gekleurd met copics en het truitje is bewerkt met glitters.

Welke kleuren heb ik allemaal gebruikt :
Voor de achtergrond PanPastel
954.5 - Pearlescent Violet
955.5 - Pearlescent Blue

Voor het afdrukje heb ik de volgende Copics gebruikt:
Huid: E000-00-11-04-R20
Haar: BV00-02-04-08
Ogen: B01-04
Rok en kousen: B60-63-66-69
Laarzen: W1-3-5-7
Bloemen: B60-63-66-BV02


Dan krijg je dit als resultaat.
Ik ben er zelf erg blij mee, hopelijk degene die haar van de week krijgt ook.

Tot de volgende keer,

3 opmerkingen:

  1. Supermooi. Kleuren, achtergrond en vooral de haartjes natuurlijk!

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart! Erg mooi geheel!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag het op facebook al voorbijkomen Saskia. Ik vind 'em supermooi!!! Heel leuk, deze combinatie :-)
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen