donderdag 17 september 2015

CAS Kaarten

Hallo allemaal,

Wat bestaat er toch een diversiteit aan het maken van kaarten.
Ook kleurmiddelen zijn er in diverse soorten.
Zelf ben ik nogal een fan van PanPastel en daar heb ik voor jullie
weer een paar voorbeelden mee gemaakt.


Dit keer zijn het de zogenoemde CAS ( clean and simple) kaarten.
Dus heb je maar 1 of  2 kleurtjes PanPastel dan kan je dit soort kaarten al maken.
Ik zal je in stappen uitleggen hoe ik dit gedaan heb.


Eerst heb ik een soort mal gemaakt.
Ik heb hem hier even in het roze gemaakt omdat het dan beter te zien is voor jullie
maar degene die ik gebruik is er 1 van dik wit cardstock.
Oke, neem een stuk stevig cardstock van 15 cm x 15 cm.
Haal hier vier vierkantjes uit. Dit kun je heel makkelijk met een doorkijk liniaal uittekenen
waar hokjes op staan, maar je kan het natuurlijk ook uitmeten of zelfs stansen.


Dan zie je hier hoe de mal er dan uit ziet.
Snijd dan de kaart, Deze is van wit kaarten karton of fluweel karton, wat je maar wilt.
Deze kaart heeft de maat van 14,5 cm x 14,5 cm en kun je dus vastplakken op je gemaakte mal.


Hier zie je de witte kaart vast geplakt op de roze mal.
Straks werk ik verder met mijn dikkere mal en die is wit ;)


Nu neem je een verfrollertje en Versamark.
Ga hiermee over de mal zodat de Versamark door de vierkante openingen op
de kaart komt.


Voorzie, na het afhalen van de mal de vierkantjes van PanPastel.
Ik heb hier gekozen voor de kleurtjes Diarylide Yellow 2503.8 en Ultra Marine Bleu 520.8
Mocht je nu veel langs de randjes hebben gekregen dan kun je dit zo verwijderen met een gum.
Je kan de mal er ook op laten zitten maar dan zit die zo onder de PanPastel en kun je hem niet 
zo vaak meer met andere kleuren gebruiken. Vandaar dat ik eerst de mal eraf heb gehaald.
Vergeet niet te fixeren!



Na het fixeren kun je er een stempel na keuze op zetten.
Ik heb bij deze kaarten gekozen voor zwarte stempel inkt maar
dit kun je ook naar eigen idee aanpassen.


Hier heb ik nog een voorbeeld met de Pearl Escents rood en geel.
Deze heeft dus een mooie schittering.
Zo is er natuurlijk een diversiteit te bedenken aan mogelijkheden.
Ik laat hier vierkantjes zien maar dat kun je ook aanpassen naar eigen idee.
Je kunt de kaarten zo druk maken als je wilt.

Ik hoop dat je hier weer inspiratie van hebt gekregen en wie weet
ga je ook wel lekker aan de slag met PanPastel....ik elk geval wel.

Veel Knutselplezier !!



1 opmerking: