dinsdag 1 september 2015

PanPastel en Gesso

Hallo,

Wat leuk dat je weer een kijkje komt nemen op het blog van Colourstock.
We proberen jullie elke keer weer wat leuks te laten zien met de prachtige materialen van
Colourstock. Zo heb ik deze keer foto`s waarbij ik vertel over het gebruik
van PanPastel met gesso. Vervolgens heb ik er een kaart mee gemaakt.


Hoe ik deze kaart gemaakt heb ga ik je hieronder uitleggen. 


Ik heb een stuk stevig kaartenkarton gesneden van 14 cm x 14 cm.
Hierop heb ik een mask gelegd. Daar ben ik met een daubertje de gesso over gaan aanbrengen.
Dit heb ik een beetje tamponnerend gedaan anders wrijf je het onder het mask en dat is niet
de bedoeling. Heb je alles gehad dan kan je het mask verwijderen en laat je de gesso drogen.
Of je gebruikt even een heattool, dat is voor de freubelaars zonder geduld zoals ik hihihi..


Dan ziet het er zo uit als de foto hierboven.


Nu neem je een paar kleurtjes PanPastel die je leuk vindt.
Ik heb gekozen voor de magenta kleuren.
 Magenta tint 430.8
    Magenta 430.5
Magenta shade 430.3
 Magenta ex dark 430.1
Met deze kleurtjes en een oval spons ga je nu over de gesso en voorzie je de gehele
kaart van PanPastel.


Nu neem je een babydoekje (geen olie ) met lotion en veeg
hiermee over de kaart. De PanPastel zal nu een beetje van de gesso af gaan en zo komt
het patroon van het mask te voorschijn. 


 Denk er aan dat je niet te hard wrijft
anders gaat het papier rullen.


Ik heb uit de vierkante kaart waar de gesso en PanPastel op zit een cirkel gesneden.
Deze cirkel heb ik op de achterkant van de dubbele kaart geplakt.


Aan de voorkant heb ik ook een cirkel uit de kaart gesneden en uit een stuk
roze cardstock waar ik mee gemat heb. Je kunt dus door de kaart heen kijken.
In de opening heb ik een stukje "kippengaas" geplakt.
Ik heb er wat versieringen op geplakt zoals bloemen en een lijstje van klei.

Zo kun je dus ook met PanPastel werken. In combinatie met gesso
zijn er diverse mogelijkheden. Ik wens je veel plezier als je ook gaat
werken met PanPastel en we zien graag je creatie op de pagina van Facebook
Die kun je HIER vinden.

Ik wens je nog een fijne dag verder en graag tot gauw,




Geen opmerkingen:

Een reactie posten