vrijdag 20 november 2015

Lovely Flowers

Vandaag breng ik weer vrolijkheid met deze 'hartenbloemen' (van Paper Artsy). Met de mooie felle tinten PanPastels kun je heel kleurige kaarten maken. Het is wel even een werkje. Ik vind dat niet erg, het maakt mij niet zo heel veel uit hoeveel tijd ik besteed aan een creatie, als ik op het einde maar tevreden ben.
Dus pak je PanPastels en ga aan de slag!

Breng op een stuk glad stempelpapier (300 grs) drie kleuren PanPastel aan. Onderaan begin je met Bright Yellow Green Shade (680.3), daarna Yellow Ochre Shade (270.3) en voor de lucht gebruik je Phthalo Blue Tint (560.8). Stempel hierop met zwarte inkt de hartenbloemen.


Stempel de bloemen nog een keer op maskeertape (memorol), knip de bloemen uit en plak de deze over de bloemen. Op deze manier maskeer je de bloemen.



Neem een template met allemaal verschillende cirkels. Breng met een blendingtool en foam embossinginkt aan. Doe dit alleen op het lichtblauwe deel en laat enigszins overlopen op het okerkleurige deel. 


Verwijder de template en bewerk de cirkels met Phthalo Blue Shade (560.3). Dit is niet eenvoudig omdat de transparante inkt nauwelijks zichtbaar is. Dus doe dit op 'gevoel'. Niet te veel PanPastel in een keer aanbrengen, maar met beleid. Je laat de maskeertape nog steeds zitten.


Als je tevreden bent over de cirkels dan verwijder je de maskeertape en ga je de bloemen inkleuren met PanPastels. Ik heb hiervoor de volgende kleuren gebruikt: Magenta (430.5), Violet Shade (470.3), Turquoise (580.5), Yellow Ochre (270.5) en Hansa Yellow Extra Dark (220.1).


Ik heb nog meer stempels met zwarte inkt erbij gezet en waar nodig ingekleurd met genoemde PanPastels en stiften. Op de achtergrond heb ik nog een klein stempeltje gezet met pigmentinkten.





2 opmerkingen: