vrijdag 15 januari 2016

Een beetje winter

Hallo allemaal,

Met al die feestdagen heb ik weer heerlijk de tijd gehad om te kleuren met mijn Copic's en Pan Pastels. Ik heb deze keer gekozen voor een winters kaartje, want ondanks dat het nog niet echt winterweer is mis ik die sfeer wel. Vandaar dus een kaartje in winterse sfeer.


De stempel is uit de nieuwe winter serie van Magnolia. Ik heb ervoor gekozen om dit afdrukje in te kleuren met Pan Pastel. Daarbij gebruik ik altijd de penseeltjes van Artigo, aangezien je daar heel nauwkeurig en fijn mee kan werken.
 
Ik begin meestal met het inkleuren van de huid.
Daar gebruik ik vaak de volgende kleuren voor:
Red Iron Oxide Tint: 380.8
Red Iron Oxide Shade: 380.3
 

Vervolgens bepaal ik welke ander kleuren ik ga gebruiken voor de kaart.
Die keuze baseer ik altijd op het designpapier dat ik voor mijn kaart gebruik.
Deze keer zijn dat de blauwe tinten uit een winter boekje.

Kleding:
Phthalo Blue Tint: 560.8
Phthalo Blue Extra Dark: 560.1
Yellow Ochre Shade: 270.3

Laarsjes:
Red Iron Oxide Shade: 380.3

Haren:
Raw Umber: 780.5
Raw Umber Extra Dark: 780.1 (voor de streepjes in de haren)

Sneeuwpop en bontmuts:
Silver: 920.5
White Coarse: 012 (pearl medium)
Black: 800.5
 Red Iron Oxide Shade: 380.3
Orange: 280.5


Vergeet niet om je afdrukje te fixeren als je klaar bent met kleuren, anders kan dat blijven afgeven.

Van wit cardstock heb ik een kaart gesneden en deze met verschillende design papiertjes beplakt. Vervolgens heb ik die afgewerkt met een tekst stempel, een aantal winterse stans motieven en wat bloemetjes in winterse tinten.


Ik heb genoten van het maken van deze kaart en ik hoop dat deze kaart voor de winter liefhebbers een fijn sfeertje oproept!

Kleurige groetjes en tot ziens!
Mieke

1 opmerking: