zaterdag 27 februari 2016

Dreams

Vandaag heb ik heel veel stappenfoto's voor jullie, dus ik ga snel beginnen.


Voor deze art journalpage (ik houd het nog even spannend, want het eindresultaat staat helemaal onderaan...) heb ik de gelli-plate gebruikt. 
Ik heb een dunne laag acrylverf van ARA aangebracht met de brayer en er een stencil van Dutch Doobadoo opgelegd.


In de openingen van het stencil heb ik meer structuur aangebracht door in de verf een ander stencil van Dutch Doobadoo te drukken. Op deze manier kan je allerlei mooie lagen en structuren krijgen.


Voor een 2de laag heb ik de rondjes uit het 1e stencil gehaald en in de ARA acrylverf gelegd. Op de open stukken kan je nog een stencilafdruk maken, of stempelen met bijvoorbeeld bubbelfolie. 


En hier zie je de verschillende lagen op elkaar. Door in iedere laag een andere structuur aan te brengen, creĆ«er je interessante achtergronden. 


Vaak lukt het ook nog om een 2de afdruk te maken van de acrylverf die op je gelli plate achterblijft. 


Dit is ook een ghostprint. Met deze ga ik verder aan de slag om een art journal te maken.
Ik had de afbeelding al ingekleurd en vond de 1e versie te overheersend, het moet tenslotte wel een achtergrond blijven. 


Om de achtergrond nog iets interessanter te maken, heb ik gestempeld met archival inkt. 


Om de afbeelding nog wat los te maken van de achtergrond heb ik eerst met potlood de contouren overgenomen en toen PanPastel aangebracht met een spons.


Dit is een close-up van het gezicht.
Ik heb voor het gezicht de volgende Copic Markers gebruikt:
HUID E50,53, 00, 000
LIPPEN R11, 93 RV 32
SCHADUW W1, BG0000, BV00,02
OGEN B12.16. 18


Dit is het eind resultaat.

Voor de rest van het plaatje heb ik natuurlijk ook Copic Markers gebruikt,
haren; Y02,17,19,13,15,28 YR15,23
vleugels/jurk/roos: B12,14,16,18,39
bladeren/groen in vleugels; YG 03,05,17,67

De quote heb ik gevonden op het internet en met een multiliner (BS) geschreven.
De afbeelding is van Digistampatelier.


groetjes en tot de volgende keer


1 opmerking: