vrijdag 25 maart 2016

PanPastel in al zijn eenvoud




Het leek me erg leuk om eens wat kaartje te maken met een achtergrond puur van PanPastel zonder maskers of wat dan ook. Maar hoe wist ik nog even niet. Toen bedacht ik me dat het wel heel leuk zo zijn om iets in een een soort van kader te plaatsen. Daar voor heb je niet veel meer nodig dan wat leuke kleurtjes PanPastel. Geloof het of niet maar die had ik toevallig al voor me staan! PanPastel set Diny's favorites.


Papier van Schut gesneden op het formaat dat ik graag wilde gaan gebruiken. Daarna gemaskeerd met wat Post-it briefjes. Je kunt zo natuurlijk elk formaat maken wat je leuk zou vinden. Voor het meten van de afstand vanaf de randen heb ik gebruik gemaakt van mijn snijmatje.


Wat verschillende kleurtjes PanPastel heb ik streepsgewijs met de sponsen op mijn papier gezet. Let op dat je Post-it briefjes niet verschuiven, het is geen ramp omdat je het wel kunt verwijderen maar liever voorkomen dan genezen toch?


Meng je kleurtjes mooi, fixeer deze en verwijder dan je Post-it briefjes. Nu wordt het tijd om er wat leuke kaartjes mee te gaan maken!


Op bovenstaand kaartje heb ik niet meer gedaan dan wat leuke stempels van Technique Tuesday gebruikt en deze er met Versafine Onyx Black op afgedrukt.


Bij het tweede kaartje heb ik het na het stempelen met een klein kwastje nog wat extra PanPastel aangebracht. Deze stempelset is van Carabelle en de tekst komt van een set van Dylusions. Hier en daar heb ik nog wat kleuraccentjes aangebracht. De witte stipjes zijn gezet met een Molotow marker.


Op het derde kaartje heb ik deze leuke tulpen van Technique Tuesday gestempeld en ik vond dat ze nog wel een kleurtje konden gebruiken. Hiervoor heb ik gebruikt uit de bovengenoemde PanPastel set, 430.5 Magenta en 620.5 Phthalo groen. De lijn op de bodem en de leuke fantasie streepjes rechtsboven komen uit een stempelset van Studio Light.


Ik heb genoten tijdens het maken van deze kaartjes en ik ga er zeker nog meer maken. Hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om deze techniek ook eens toe te passen. Eenvoudig maar het resultaat vind ik zelf verrassend mooi. 

liefs en groetjes 




4 opmerkingen:

  1. Leuke post Yvon en mooi gemaakt, zo kun je goed zien dat je met Pan Pastels en een eenvoudige techniek iets super moois kan maken! xMir

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw....weer mooi Yvonne! De moeite waard om uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen