maandag 11 april 2016

Skater boy


Hoi allemaal. Deze keer heb ik een kaart gemaakt voor een jongetje dat zijn skate diploma gehaald heeft. Een levendig, speels en druk mannetje dat gek is op spelen met zijn skatebord. Natuurlijk heb ik weer gekleurd met Copic markers. Ik laat jullie zien hoe ik de afbeelding heb gekleurd.


 De lichtbron "zon" komt van rechtsboven, daarom is zijn gezicht aan de linkerkant het donkerst, daar valt de meeste schaduw op, dit geldt ook voor de rest van zijn lichaam en kleding.


Ik heb dus alle delen waar de meeste schaduw op valt, donkerder gemaakt. Ik gebruik daarvoor altijd 3 kleuren Copic Markers. Van licht naar donker zet ik de kleuren op het papier en daarna blend ik het met de lichtste kleur zodat je uiteindelijk het mooie kleurverloop krijgt waar de Copic Markers om bekend staan. Je ziet geen aanzet of strepen.


Hier zie je het eindresultaat. Ik heb voor de kaart een sjabloon gebruikt zodat je gemakkelijk een paar kleuren papier kunt uitsnijden of knippen. Deze kun je mooi op elkaar matten en zo onstaat er een mooie vorm kaart.

Gebruikte kleuren:
Huid: E00, E01, E11 en E13
Broek en T-shirt: BG53, BG45, BG57 en BG49
Trui: R14, R24, R46 en R59
Helm en schoenen: C2, C4, C6 en C8

Creatieve groetjes







3 opmerkingen: