dinsdag 19 april 2016

The sky is the limit!

Hallo lieve bloggertjes! 

Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op ons blog. Vandaag mag ik jullie weeral een Copic creatie laten zien!
Ik heb de laatste tijd zoveel nieuwe stempelsetjes gekocht en ik ben zo enthousiast als ik ze dan eindelijk eens kan gebruiken. Deze keer heb ik een stempelset "Blue Skies" van Lawn Fawn bovengehaald, ik ben er nog altijd helemaal verzot op! Toen ik de stempelset voor het eerst zag, wist ik al meteen wat ik ermee wou gaan doen. 


Eerst heb ik centraal de grote luchtballon gestempeld en daarna gemaskeerd zodat ik aan de rechterkant nog een kleine luchtballon kon stempelen, zonder in mijn vorige luchtballon te stempelen. Omdat de grote luchtballon zich dichter bij ons bevindt komt hij op de voorgrond te staan. Hoe verder iets van ons verwijderd is, hoe kleiner het er uitziet. Ik heb iets lager ook nog een kleine luchtballon gestempeld om de indruk te geven dat die aan het stijgen of aan het landen is. Ik heb alles gestempeld met "Londen Fog" Memento inkt, dat is een grijze variant waardoor je geen of zo goed als geen lijnen meer ziet als je alles gekleurd hebt.


Daarna heb ik enkele wolken getekend met mijn Copic markers (C3, C1, C0).
De wolken die het dichts bij ons zijn, staan bovenaan en zijn meestal groter dan degene die het verst van ons af zijn. Iedere vorm van wolken is goed, alles kan!



Vervolgens was het tijd om de lucht in te kleuren. Ik heb er weer voor gekozen om iets donkerder rond de luchtballon te kleuren en dan het kleur te laten uitwaaieren naar buiten toe.
Hiervoor heb ik B00, B000 en B0000 gebruikt. Ook zie je dat ik onderaan nog een deel wit gelaten heb, daar moet het gras nog komen.


Daarna heb ik dus het gras gekleurd met een heleboel groene markers, namelijk: YG03, YG06, YG09, G7, G28


Toen heb ik vervolgens de ballonnen ingekleurd met lekkere felle kleuren. Ik heb gekozen voor een geel, oranje en roze combinatie deze keer. Die kleuren samen vind ik geweldig.
De kleurnummers staan onderaan deze blogpost vermeld.


Met de grijze Copic multiliner heb ik de touwen van de bakjes getekend.
Ik was al heel blij met het resultaat maar toch vond ik dat er nog iets ontbrak. Het was mij allemaal een beetje te simpel en toen dacht ik "Hé, laat ik eens wat witte bolletjes kleuren op de luchtballon". Daarvoor is de witte Molotow marker ideaal voor. Hij is gevuld met witte acrylverf en dekt zeer goed. Ik vind het direct een heel ander zicht.


Doordat de kaart eigenlijk het kleurwerk is, heb ik gewoon het kleurwerk gemat op simpel designpapier. Nog een wijze tekststempel en dan was de kaart af.


Dan volgen nu nog eens alle kleurnummers van de Copic markers die ik gebruikt heb:
wolken: C3, C1, C0
lucht: B00, B000, B000
gras: YG03, YG06, YG09, G7, G28
geel: YR04, Y17, Y15, Y11
oranje: E08, YR07, YR04, Y17
roze: RV69, RV19, RV17, RV55, RV52, RV000
mandjes: E79, E77, E74, E71

Bedankt voor jullie bezoekje!


1 opmerking: