donderdag 21 april 2016

White Butterfly

Het tekenpapier van Schut is heel fijn om met PanPastel op te werken. De kleuren vloeien mooi in elkaar over en het sponst heel fijn. Ik ben uitgegaan van een prachtige vlinderstempel, deze wil ik graag verwerken op een kaart met een natuurachtige achtergrond.

Op een stuk Schut tekenpapier heb ik eerst een laag PanPastel Yellow Ochre (270.5) aangebracht. En hier en daar ook wat PanPastel Bright Yellow Green (680.3). Probeer in het midden een lichtere plek te houden. Stempel met Versamark de takken en spons deze met beide kleuren PanPastel.


Maak afdrukken van de bolletjesstempels met Versamark. Deze heb ik vervolgens ingewreven met PanPastel Bronze (930.5) met behulp van een kwastje. De Bronze PanPastel geeft een heel mooi effect. Helaas blijft dat altijd lastig in beeld te brengen.


De vlinderstempel heb ik geëmbossed met koperkleurige embossingpoeder en ingekleurd met markers en een waterpenseel. 


De tekst is met zwarte inkt gestempeld op een strookje papier. Het strookje heb ik heel licht ingewreven met PanPastel Yellow Ochre. Langs de randen heb ik het zwarte inktkussen gehaald.


Dit is het eindresultaat.
Alle gebruikte stempels zijn van Art Journey.


Fijne dag!











5 opmerkingen:

  1. Zelfs na ruim 25 jaar stempelen, nog nooit pan pastel in mijn handen gehad (bang voor een nieuwe verslaving) maar misschien ga ik toch ooit overstag😉👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart en kleuren Corine!
    En een geweldig goede uitleg.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen