zaterdag 8 oktober 2016

Gelli plate print met houtnerf

Hallo allemaal,

Vandaag een Gelli plate achtergrond met een houtnerf stencil.
Benodigdheden ronde Gelli plate 4 inch, memento stempelinkt, een houtnerf stencil en twee uitgestanste rondjes 10 cm.

Op de Gelli plate kan je verschillende media gebruiken.


Hier laat ik het verschil tussen links acryl verf (links), Memento inkt (midden) en Distress inkt(rechts).


Alle drie geven een mooi effect, maar ik heb dit keer voor Memento inkt gekozen. Breng de inkt aan op de Gelli plate en verdeel de inkt met de brayer. 
Leg een wit uitgestanst rondje op de Gelli plate en druk dit licht aan. Haal het rondje eraf.


Leg het stencil met de houtnerf op de print met het rondje. Beïnkt de Gelli plate voor de tweede keer en druk nu de Gelli plate door het stencil op het eerste rondje


Het restje inkt op de Gelli plate kan je afdrukken op een tweede rondje, zodat je een negatieve afdruk krijgt.


Dit zijn beide printjes die ik heb gemaakt en die ik ga gebruiken op een kaart.


Ik heb er een uilen kaart mee gemaakt.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden, graag tot volgende keer.



2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat mooi en goed uitgelegd. Ik sla jouw versie / uitleg op! Dank dank.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen