zondag 2 oktober 2016

gelli-printing galore

De afgelopen dagen heb ik de Gelliplate weer gedemonstreerd, dus ik heb weer een leuke voorraad liggen om mee aan de slag te gaan. 

Ik heb de basis iedere keer op dezelfde manier gemaakt, met ARA artists's acrylics en stencils. Ik breng een dun laagje verf aan (gemengd met slow drying medium/ droogtijdvertrager van ARA) aan met de brayer en leg er een stencil op. Met een keukentissue dep ik wat verf weg (zie foto 1 onderste rij). Daarna maak ik een print. 

In de volgende laag gebruik ik losse vormpjes zoals bloempjes (snijmal Sizzix), rondjes of vogels (beide Dutch Doobadoo) (zie foto 2 onderste rij). 

Daarnaast maak ik gebruik van verpakkingsmateriaal zoals bubblefolie, vleeswarenschaaltjes, kant of beschermmateriaal van fruit (zie foto 3 onderste rij). Alles wat structuur heeft en niet scherp is kan je gebruiken op de Gelliplate. 




En hier een kleine verzameling van een aantal van prints die ik op deze manier heb gemaakt. 

Een aantal van mijn leuke achtergrondjes heb ik weer gebruikt voor tags met de nieuwe hondjes van Tim Holtz. 


gebruikte ARA kleuren zijn:
neon pink, cadmium orange, quinacridone magenta, lemon yellow azo



gebruikte ARA kleuren zijn:
neon pink, neon orange, neon yellow, ivory black



gebruikte ARA kleuren zijn:
brilliant pink, dioxazine violet purple, metallic purple


gebruikte ARA kleuren zijn:
cadmium yellow light, metallic green, metallic blue


gebruikte ARA kleuren zijn:
brilliant yellow green, cerulean blue, old delft blue

Alle beestjes zijn ingekleurd met Copic Markers en kleurpotlood.










1 opmerking:

  1. Jee wat zijn het prachtige werkstukken geworden! Zo leuk die combinatie met die malle beesten gedaan, LIKE!!

    BeantwoordenVerwijderen