zaterdag 5 november 2016

Achtergronden met Molotow Aqua Twin Markers


Hallo lieve volgers, 

Nog niet zolang geleden zag ik een erg leuk filmpje op YouTube over het maken van achtergronden. Ik dacht bij mezelf dat lijkt me nu eens heel leuk om met de Molotow Aqua Twin Markers te gaan doen. 

Je hebt het volgende nodig:

Molotow Aqua Twin Markers
Plastic huishoud-/magnetronfolie
Craft sheet of papier
Glanzend wit papier
Glimmermist, in een of meerdere kleurtjes



Je gaat als volgt te werk. Kies een paar kleurtjes Aqua Twin markers bij elkaar. Zet strepen of maak andere patronen op een stuk afgesneden plastic folie. Leg hieronder papier of een craftsheet. 


Spuit er lekker wat Glimmer Mist overheen. Ik heb in mijn voorbeeldjes verschillende kleurtjes Glimmer Mist gebruikt. Niet door elkaar heen maar dat zou ook best nog eens een leuk effect kunnen geven.  


Neem nu je papier en leg het met de goede kant naar beneden. Beweeg je papier een beetje maar draai niet alle kleur door elkaar heen. 


Draai het geheel om en maak wat plooitjes in de folie met je vingers. Leg het nu weg en laat het drogen. Verwijder pas het plastic als het droog is, laat het gerust een paar uurtjes liggen. Ik heb magnetronfolie gebruikt omdat hier kleine gaatjes in zitten en het dan beter kan drogen. 


Op deze manier heb ik een vijftal achtergrondjes gemaakt. Vreselijk leuk om te doen! Ik weet zeker dat er nog meer gaan volgen.

Van de drie bovenste kleine achtergronden 10 cm x 10 cm, heb ik kaartjes gemaakt. Ik laat ze je hieronder stuk voor stuk even zien. 


Ik heb geprobeerd met de camera een beetje van de glans te vangen. Hier en daar kun je het redelijk zien. Ik weet nog niet wat het effect zal zien op papier zonder glans, dat ga ik zeker nog testen. Het lijkt me ook een erg leuke toepassing voor in een Art Journal. 


Deze mooie stempel van Studio Light heb ik op Mixed Media papier van Strathmore gestempeld en daarna ingekleurd met de Molotow Aqua Twin Markers, uitgeknipt en opgeplakt. Voor deze achtergrond heb ik de volgende kleuren gebruikt: 011 Primary Blue en 010 Purple. Voor de bloem 010 Purple en 012 Cyan. Op de blaadjes wat 011 Primary Bue en 010 Purple. 


Voor dit kaartje heb ik een van die geweldig leuke katten van Marianne Design gebruikt. Op de achtergrond heb ik wat details gestempeld met achtergrond stempels van hetzelfde merk. Hiervoor gebruikte ik ook de Aqua Twin Markers. De kat zelf heb ik eerst afgedrukt op de achtergrond met zwarte inkt van Stazon. De kat ook afgedrukt op Mixed Media papier met Versafine inkt Onyx Black. 


Gebruikte kleurtjes achtergrond:
010 Purple en 015 Dark Green.
Voor de kat 003 Orange, 005 Vermillion, 001 Primary Yellow en 016 Yellow Green.

Omdat ik zo lekker bezig was nog maar een leuk kaartje gemaakt met mijn favoriete huisdier erop. 


Op deze kaart, helaas op de foto slecht te zien, heb ik hier en daar wat fijne glittertjes aangebracht met een Stella Wink Brush Clear.


De bloemetjes op het kaartje heb ik rechtstreeks gekleurd met de Molotow Aqua Twin Markers. Met de dunne punt van de marker. De roze vlekjes op de kaart heb ik aangebracht met een achtergrond stempeltje beïnkt met de roze marker. Kleurtjes voor de achtergrond 008 Pink en 003 Orange. Voor de kat 013 Turquoise, 011 primary blue, 003 Orange en 016 Yellow Green. 

Dit is een ontzettend leuke techniek die je echt eens uit moet gaan proberen. Kies je favoriete kleuren uit en ga lekker aan de slag!

Ik wens je heel plezier toe. 


4 opmerkingen:

  1. Wauw geweldig Yvonne, weer een idee om te doen. Super leuk. Ga het zeker eens proberen.
    Fijn weekend, liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Achtergronden zien er erg leuk uit Yvonne,zeker het uit proberen waaetd. 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar simpel plastic toch allemaal goed voor is (al dan niet met bubbeltjes)! Heel mooi geworden. Zie nu ook de kattenstempels die ik bij jou in mijn handen heb gehad.....

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuk resultaat Yvonne, vind het altijd erg leuk de achtergronden zelf te maken, dat is veel leuker en eenvoudiger dan bijpassend papier er bij zoeken. Bovendien heb je dan altijd de juiste kleuren bij de rest van de kaart. Ook de kaartjes er mee zijn erg mooi geworden.

    Groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen