donderdag 17 november 2016

Bubbles

Kennen jullie art foamies? Dit zijn schuimrubberen stempels en die zijn megaleuk om op de Gelliplate te gebruiken. 
STAP 1

foto 1: Voor dit project heb ik de grote Gelliplate gebruikt, ARA acrylics (Gold, Metallic Blue, Sap Green Lake extra en Titanium White) en een leuke art foamie  (ontworpen door de Marlene Meijer van Niekerk).

foto 2: Doe van alle kleuren een drupje verf op de Gelliplate (samen met een nog veel kleiner drupje slow drying medium) en rol de verf een paar keer uit. Doe dit niet te lang, omdat je dan uiteindelijk 1 kleur mengt. Voor dit tafereel wilde ik dat alle kleuren nog zichtbaar zijn. 

foto 3: druk de art foamie in de verf en maak een print.

STAP 2

foto 1: er blijft altijd veel verf achter op de plate, genoeg om een 2de afdruk te maken, de ghostprint. 

foto 2: Dit keer alleen de kleurtjes verf gebruikt en de wit niet. Rol een paar keer uit, maar zorg dat niet alle kleuren geheel mengen.

foto 3: druk de art foamie weer in de verf en maak een print. 

STAP 3 

foto 1: Als je de art foamie in de verf drukt, hou dan een extra vel gereed en druk hierop af. Ook hiermee maak je weer een mooie print. 

foto 2: Hier zie je de afdruk van de stempel in de verf op de Gelliplate en die vervolgens wordt afgedrukt op papier.

foto 3: op deze foto zie je de ghostprint van stap 2 (foto 1)  aangevuld met stempels uit foto 2 van stap 3. 

STAP 4 

Alles is leuk wat van de Gelliplate komt. 
foto 1: op zit vel heb ik de restjes van de voorgaande stappen afgedrukt. Op deze manier maak je je plate schoon en hou je een mooie print over. 

foto 2: met een snijmal van Crealies heb ik quilt hoekjes gesneden uit de verschillende prints die ik heb gemaakt. 

foto 3: plak de hoekjes op een van de achtergronden. Ik heb gekozen voor de ghostprint waarop ik ook met de art foamie heb gestempeld. 


Hier nog een duidelijke foto van de combinatie ghostprint en stempelen op je Gelliprint. Je krijgt hierdoor een mooie combinatie van prints.


Ik heb alle hoekjes eert nog beïnkt met distress inkt.  


En dit is het eindresultaat geworden.
Ik heb een zeemeermin van the East Wind gebruikt en ingekleurd met Copic Markers en kleurpotlood. 

Gebruikte Copic Markers zijn:
E000, 00, 50, 51
BG0000, 10,11,13,15,18
YG00,01, 17,25
Y00, 02
YR00, 01,65
B12,14,16,18

groetjes
Miranda 




3 opmerkingen:

  1. Wow, wat heb je dit weer gaaf gemaakt Miranda....bedankt voor de vele foto's met duidelijke uitleg....het eindresultaat is schitterend...die tekst is ook heel gaaf!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen