zondag 13 november 2016

Tiger in a Starry Night



Hoi allemaal!

Ik heb weer een toffe GelliPlate creatie gemaakt, waarbij ik zelfs nog een afdruk heb gemaakt over mijn tekening heen. Ben je benieuwd wat het is en welke stappen ik heb gemaakt, lees dan snel verder. Ik ben begonnen met een vierkante pagina in craftkleur, hier heb ik eerst gesso aangebracht om toch een witte basis te krijgen. Ik heb daarna metallic paars en lichtroze aangebracht op de GelliPlate (foto 2) en deze uitgerold (foto 3). Ik heb mijn favoriete verpakkingsplastic aangebracht en de eerste print gemaakt (foto 4).


Daarna ben ik verder gegaan met neonroze acrylverf (foto 1) en met het verpakkingskarton (foto 2) een gave print gemaakt, dit zie je op foto 3. De neonroze is niet 100% dekkend maar dat vind ik best mooi.


Hierna besloot ik nog een laagje aan te brengen, dit keer met een fuchsia kleurige acrylverf en weer het verpakkingsfolie van de eerste stap. Ik moet het dit keer met beperkte middelen doen want ik ga binnenkort verhuizen dus mijn stencils en andere tools zitten allemaal al ingepakt :-) Ik heb overigens dit keer het verpakkingsfolie op de plate gedrukt en deze als stempel gebruikt, de print zie je op foto 4.


Ik heb besloten maar met 2 kleurtinten te werken (paars en roze) en niet teveel lagen te maken, omdat de tekening die ik in mijn hoofd had al best 'heftig' zou worden. Ik heb op de print een (deel van) een tijgerkop getekend met een zwart potlood, en dit losjes met een waterpenseel uitgewerkt (foto 1). Daarna heb ik er wat kleur in gebracht, het oog ingekleurd en de linkerkant donker gemaakt. Ook heb ik de tekst 'Avada Kedavra' langs de kop geschreven, omdat de tijger een met uitsterven bedreigde diersoort is, maar je kan het ook zo lezen dat wanneer je een tijger in het wild tegenkomt hij of zij jou zal doden (wel zonder toverstok dan :-)).



Daarna besloot ik om nog een print over de tijger heen te zetten, ik heb wat metallic verf aangebracht aan een kant van de plate en hierover heb ik het enige nog niet ingepakte stencil gelegd (foto 2). De afdruk (foto 3) vond ik nog best subtiel.


Ik heb daarna de tekening nog wat verder afgewerkt, de sterren wat meer zichtbaar gemaakt en nog wat gouden accenten in het oog. En dan is dit uiteindelijk het resultaat: 


Ik vind hem echt supergaaf geworden en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Mijn favoriete kleuren roze en paars in combinatie met mijn favoriete dier en een spreuk uit mijn favoriete filmserie.  Mooier kan bijna niet! 

Tot de volgende keer, groetjes Claudia 







6 opmerkingen: