dinsdag 17 januari 2017

Copic Marker Tutorial: Vriendschapspinguïn

 
Hallo iedereen, Ellen hier... Ondanks dat de feestdagen voorbij zijn heb ik toch nog een winterkaartje voor jullie klaarstaan. Deze week kregen we nog sneeuw te zien, dus het is nog toegestaan hihi. Hieronder toon ik stap voor stap hoe ik de pinguïn inkleurde met Copic Markers en schrijf ik enkele tips.

STAP 1: Meestal gebruik ik drie kleurgradaties van donker naar licht om mijn afbeeldingen in te kleuren. Hier doe ik dat dus ook. Je ziet op elke foto hoe ik de volgende kleur aanbreng. Voor de grijze kleuren gebruikte ik W5, W3 en W1 en voor het zwart: 100, C7, C5.

STAP 2: Hier gebruik ik ook drie kleurengradaties zoals stap één, maar met andere kleuren. Ik gebruikte groen (G17, G05, YG23), rood (R59, R39, R29) en oranje (YR07, YR16, Y17). Y17 mengde niet zo goed met de oranje kleuren, maar daarvoor is een truck. Met de Copic Marker punt Y17 ging ik even over de punt van stift YR16. Dit zorgt ervoor dat de lichtere stift een beetje kleur opneemt van de donkerdere stift en dan gaat het dus beter mengen. Wees niet bang, deze Copic Markers zijn hiervoor gemaakt en gaan hiervan niet stuk. Vergeet gewoon niet met je stift punt over een kladblaadje te kribbelen tot dat de inkt eraf is.

STAP 3: Ook hier doe ik hetzelfde, maar terug met andere kleuren. Hier zie je de kleuren blauw (B29, B18, B16) en grijs (C5, C3, C1). Als afwerking ging ik ook over de randen met de Copic Gasenfude Nylon Brush. Dit zorgt ervoor dat je geen witte randjes ziet van je gesneden papier, maar mooie zwarte randen. 

Met de Molotow Liquid Chrome stiften (punt dikte 1mm en 4mm) zette ik nog enkele stippen op de cadeauverpakking en dan is dit het resultaat:


Hopelijk vonden het weer interessant en dan zie ik jullie de volgende keer weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten