donderdag 2 maart 2017

dreams and visions

Ik heb de afgelopen dagen aan deze art journalpagina gewerkt. 

Deze keer werk ik op Bristolpapier, dit is heel glad papier.


De oppervlakte van het gezicht is behoorlijk groot en de eerste laag is daarom gedaan met een Copic Marker, de E000. Ik breng hiermee een dun laagje aan. 
Daarna ga ik over op kleurpotlood. Ik gebruik Derwent Artists en Colorsoft. 



Op deze foto zie je de verschillende lagen die ik heb aangebracht op Copic laag. Omdat Bristolpapier heel glad is, is het belangrijk dunne laagjes aan te brengen. Als je teveel druk op het potlood aanbrengt, kan je de kleuren al snel niet meer blenden.  Voor de huid heb ik wat geëxperimenteerd met peach, pale peach, soft pink grey lavender van Coloursoft en de fleshpink van Artists. Bij de ooghoeken heb ik nog wat extra mid grey aangebracht, deze kleur heb ik ook aangebracht in de ogen.  


Voor de haren heb ik een hele set aan paarse tintjes gebruikt, pale lavender, royal purple (Coloursoft) en light en dark violet (Artists). 
Ik begin altijd met de donkerste kleur en werk dan via de middentinten naar de lichtste haarkleur toe. Met de lichtste kleuren, vooral die van de Artists, kan je alle kleuren mooi met elkaar blenden.  Aan het einde heb ik op de donkerste plaatsen nog wat mid grey aangebracht om iets meer diepte te creëren. 


Maar soms begin ik andersom met de lichtste kleur. (eigenlijk begin ik alleen bij haren met de donkerste eerst). Voor de blaadjes heb ik lime green en lincoln green (Coloursoft) gebruikt, aangevuld met may green en cedar green (artists).


 De achterste blaadjes vangen minder licht en deze zullen dus donkerder zijn. Op deze blaadjes heb ik meer lincoln green en cedar green gebruikt, aangevuld met mid grey. Op de blaadjes vooraan gebruik ik weer wat meer van de frisse groentinten zoals de maygreen en lime green. Door te spelen met licht en donker creëer je ook meer diepte in je creatie. 


Op dezelfde manier kleur ik de bloempjes en gebruik hierbij de paarstintjes die ik ook voor het haar heb gebruikt.


Op deze manier kleur ik alles in. 


Daarna heb ik een achtergrond gemaakt met verf, collage, gesso, stencils en stempels. De tekst heb ik op het internet gevonden en geschreven met een Molotov marker (light lilac). De omlijning is met een zwarte Molotov marker gemaakt.



En dit is de hele pagina. Door de zachte kleuren is het wel een echte voorjaarspagina geworden.  En daar heb ik wel zin in, lekker voorjaarsweer waarin alle bomen en planten weer knopjes krijgen en gaan bloeien en waar je de warmte van de zon beter voelt. 


2 opmerkingen:

  1. Wauw. Mooie AJ. Die ogen heb je prachtig gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miranda, in één woord geweldig, enorm veel werk, maar ontzettend gaaf, hiervan kan ik ook echt genieten,.

    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen