zaterdag 20 mei 2017

Only my cat understands me..


Hallo lezers,

Wat fijn dat jullie hier weer zijn en de moeite nemen om mijn post te lezen. Dat waardeer ik enorm.
In een van mijn vorige posten heb ik laten zien hoe je deze achtergronden kunt maken met Molotow Aqua Twin markers. Onder de volgende link vind je de uitleg hiervan. Klik even op het woordje link.
Deze ontzettend leuke techniek kun je ook toepassen in je Art Journal of om nog wat leuke kaartjes te maken uiteraard.


Met Stazon inkt, deze heb ik gebruikt omdat dit glanzend papier is, de afbeeldingen die ik wil gaan gebruiken afgedrukt. Ik heb bewust mijn Misti gebruikt omdat ik verwachtte dat ik de stempel meer dan één keer af moest drukken om hem mooi zwart te krijgen. Dat was dus inderdaad het geval.


De kaart met de grappige katjes van Dylsusions ben ik verder gaan doodelen met een Molotow witte acrylverf marker. Ook heb ik er een border stempel langs geplaatst. Alles met Stazon inkt.


Hier ben ik al een stukje verder met het doodelen of inkleuren. Dat is in mijn geval meer het juiste woord. Wist je dat dit heerlijk rustgevend werkt?


Nog even weer wat zwarte lijntjes benadrukt met een Copic Multiliner. Vind je het gemakkelijker dan leg je er even een stempelafdrukje bij om te zien waar je de zwarte lijntjes opnieuw wilt hebben. 


Op de kattenkop, klinkt wel onaardig he, maar zo heet het nu eenmaal, wat Stella Wink clear aangebracht. Dit geeft een leuk effect vind ik zelf omdat de kleur van de ondergrond dan net wat donkerder wordt.


Ik wilde er ook nog wat van die leuke bloemetjes op hebben. Dat heb ik op de volgende manier gedaan.


Ik heb even dit nog niet verwerkte plaatje als voorbeeld gebruikt. Je zet wat kleur aan in de bloem en werkt dit uit met een Stella wink brush clear, net zoals je dit met je waterpen of penseeltje zou doen.
Echter je gebruikt geen water maar alleen je Stella wink. Je kunt er zodra het droog is nog een keer met een tweede of dezelfde kleur overheen gaan. Om schaduw of een andere kleur er op aan te brengen. Deze keer heb ik de bloemetjes uitgeknipt.


Ik heb ze op de kaart geplakt en ben er met de zwarte Copic Multiliner nog eens omheen gegaan.


Voor het volgende kaartje heb ik een tweede stempelafdruk gemaakt en deze uitgeknipt. Ik wilde je even laten zien dat het kleuren dan mooier wordt dan dat je dit direct op het glanzende papier doet.


Voor dit kaartje heb ik een mask gebruikt van Dylusions met poesjes. Ik heb deze overgetrokken op zwart Origami papier, uitgeknipt en op de kaart geplakt. Voor het inkleuren van de afbeelding gebruikte ik de volgende Molotow Aqua Twin kleuren: 015 Dark Green, 001 Primary Yellow, 012 Cyan, 005 Vermillion.


Nog een leuke stempel met vogels erop en een border randje. Ook hier weer de witte Molotow acrylmarker gebruikt en zwarte Copic multiliners.


Ga echt eens aan de slag met deze leuke techniek en je zult verrast zijn over het resultaat omdat dit elke keer anders is! Graag tot een volgende blogpost.


3 opmerkingen:

  1. Absolutely great cards i will follow you and put a link on my blog you make very interesting things. thanks for inspiration

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige kaarten 😀 en bedankt voor de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen