zaterdag 29 juli 2017

Double Trouble




Hoi mede creatievelingen!

Ik heb weer een leuk project voor jullie, kijken jullie mee? Ik was in eerste instantie iets heel anders van plan. Ik had namelijk met de nieuwe Derwent Procolours 2 ogen getekend en ingekleurd, en wilde hier een achtergrond voor maken met de Gelliplate. Met dat plan in gedachten ging ik dus aan de slag. (Ok, ik verklap nu al dat het iets totaal anders werd :-))

Ik begon met groene en wit metallic acrylverf uit te rollen op de Plate (foto 1). Ik maak daarna direct 2 afdrukken, op blanco art journal pagina's die ik al had voorbereid door er een mooie golfrand af te knippen. Op foto 3 zien jullie de pagina's na de eerste afdruk. 


Hierna breng ik limoengroene acrylverf aan. Ik druk daarna met een stuk piepschuim (foto 2) reliƫf in de Plate. Dit zien jullie op foto 3. Op foto 4 is de afdruk te zien.


Ik ga nu verder met brons metallic en groen, en rol dit uit. (foto 2). Ik leg er daarna stukken gescheurd papier op (foto 3) en maak een afdruk. (foto 4). Ik haal vervolgens de stukken papier eraf en maak nog een afdruk op de andere pagina (foto 5). Op foto 6 zien jullie de 2 pagina's tot nu toe. 


Hierna breng ik neon groene acrylinkt aan direct op de Gelliplate. Ik maak direct een afdruk, gebruik verder geen stencils. Op foto 2 zien jullie hoe de pagina's er dan uitzien. Ik breng op de pagina's nog wat spetters aan met een Graphik Line Painter van Derwent in kleur 13. Vervolgens pak ik een lege pagina en maak ik in combinatie met witte verf mijn Gelliplate schoon, en op foto 4 zien jullie dat er nog een toffe print uitkomt.


Ik heb de ghost print in 2en gesneden en plak de stukken aan de andere pagina's. Met mijn oorspronkelijke idee nog in mijn hoofd, bracht ik met verschillende stencils, onder andere van Pronty, nog wat accenten aan met zwarte verf, magenta en fuchsia verf. 


Ook heb ik nog neon roze acrylinkt aangebracht van boven naar beneden, als een soort regen. En op dat moment kreeg ik een heel ander idee, en besloot ik om wat toffe digistamps af te drukken op Perfect Colouring Paper en deze in te kleuren met mijn Copics (en wat kleine details met de Procolour). Ik let hierbij op dat de kleuren die ik voor de afbeeldingen gebruik overeenkomen met de achtergrond. Stel ik zou nu een totaal ander kleurenpalet kiezen, bijvoorbeeld blauw tinten, dan vind ik dat zelf niet mooi. En nu is het lekker een knallende combinatie geworden. :-) 

Uiteindelijk heb ik toch echt wel 2 gave pagina's gemaakt vind ik zelf. Ik heb achter de afbeelding wat zwarte inkt aangebracht zodat de afbeelding meer los komt van de achtergrond. De afbeeldingen en bijpassende tekst zijn digitale stempels van Vera Lane. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


Tot de volgende keer!

groetjes Claudia


3 opmerkingen:

  1. Wat super gaaf weer gemaakt! Bedankt weer voor de heldere uitleg. Laat ik nou van de week neon verf hebben gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super en prachtige kleurtjes. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, mooie kleuren zeg mag ik vragen welk merk ? en een duidelijke uitleg bedankt

    BeantwoordenVerwijderen