maandag 26 februari 2018

Gelliplate, Copic markers en meer..

hallo allemaal, naar aanleiding van wat leuke filmpjes van Diny Sprakel en You Tube, ben ik ook eens gaan experimenteren met alcoholinkt en de Gelliplate. 


wat heb je nodig: 
Various ink (Copic navullingen)
Gelliplate
Een stencil met veel grote vlakjes
Brayer

 

Leg je stencil op de Gelliplate.


Druppel wat alcoholinkt in de open vlakjes. 


En rol uit met een brayer.
Als je alcoholinkt gebruikt moet je wel een beetje snel werken, want de alcohol vervliegt snel. 


Druk in de inkt een stempel om wat extra structuur te maken. 


Ik heb hier de printables van Carabella gebruikt. 


Druppel nog meer inkt en gebruik een andere stempel. 


Haal het stencil van je Gelliplate. 


Breng een klein beetje verf aan. Ik gebruik hier een titan buff, een romige tint. 


Rol de verf goed uit, je moet de motieven van alcoholinkt er door heen kunnen zien. 


Druk een vel papier op de Gelliplate en maak een print. 


Op je stencil blijft nog aardig wat alcoholinkt zitten. Spuit een beetje Copic Activator op je stencil en druk er gelijk een vel papier op. 


Je krijgt dan nog een grappige afdruk, die ik nog verder ga bewerken. 


Leg een stencil op je gelliplate.


Druppel wat inkt, rol deze uit.  


Breng daarna een dun laagje verf aan.


En maak een print. Ik heb hier het vel waar ik mijn stencil op heb schoongemaakt, gebruikt. 


Nu is het tijd om de pagina verder af te maken. 
Hiervoor heb ik een klein meiske getekend. Ik kleur haar in met Copic Markers, te beginnen met E50.


Breng schaduw aan met BV000 en BV00.


Daarna breng ik E00 aan, over de BV000/00.


Blend alle laagjes samen met E000.


De haren begin ik met YR18.


De rest van het haar vul ik op met YR15 en YR14.


Uiteindelijk maak ik de kleur dieper met E00.


Ik blijf de oranje tinten aanbrengen net zo lang totdat ik tevreden ben. 


Het schortje wil ik geruit maken. Ik maak hiervoor met een potlood wat hulplijntjes. Daarna begin ik met YR15.



Voor de andere lijntjes gebruik ik FBV02 en RV06.
Voor de schaduw in de plooien gebruik ik een BV00.


Het onderjurkje kleur ik in met RV04, RV 06 en RV09.


Voor de vleugeltjes gebruik ik dezelfde kleurtjes.
Omdat het meisje nu wat verdwijnt in de achtergrond, breng ik later nog wat houtskool rondom aan.


Op het internet heb ik een leuke tekst gevonden en die schrijf ik met multiliners op mijn Gelliplate achtergrond. 



2 opmerkingen: