zaterdag 7 april 2018

Bee Honey

Hallo bloglezers,

Vandaag ga ik jullie een kaartje laten zien dat ik gemaakt heb met mijn Molotow Aqua Twin Markers en Derwent Inktense Aquarel potloden.


Wat heb je nodig:

-aquarelpapier
-waterpenseel
-Molotow Aqua Twin Markers
-Derwent Inktense Aquarel potloden
-acrylblok of plastic sheetje
-distresstool
-maskeerpapier
-stempels
-zwarte stempelinkt
- Molotow Acryl pen wit
-keukenrol


Stans uit het maskeerpapier een cirkelrand. Dat kan je doen door twee op volgende cirkels in elkaar te leggen. Leg je maskeerpapier erover en haal dit door je stansmachine.
De cirkelrand leg je op je aquarelpapier.


Zet met  je Aqua Markers enkele strepen inkt op een acrylblok. 
Hier zijn de kleuren 035 en 001 gebruikt.
Spuit wat water erop en maak met je penseel en een egale kleur van.


Neem je blending tool en bewerk je kaart. 
Dit hoeft niet netjes en ook buiten de cirkel inkt plaatsen.


Dit wordt dan ongeveer het resultaat.


Haal de cirkelrand nog niet weg.
Zet eerst je stempels.
Ik heb voor een stippenachtergrond stempel gekozen.
Plaats dan de ogen, neus en mond. Pas op dat je niet naast de cirkel stempelt met het gezicht.
Haal dan de cirkelrand weg.


Teken als eerste het contour van het gezicht.
Gebruik hiervoor je zwarte inktense potlood (2200 black)
Veeg dit uit met je vingers die wat vochtig zijn of gebruik een penseel die wat vochtig is.
Voor de mond heb ik Fuchsia 700 gebruikt en ook uitgeveegd.


Kleur het oog met Apple Green 1400.
Met Antique White 2300 heb ik hier en daar witte schaduw aangebracht. Ook op de neus en mond.
Als blush op de wangen dezelfde kleur als de mond heel licht aangebracht.
Gebruik voor de haren Tan 1720 en Oak 1730. Breng de kleur in lichte streepjes aan en veeg uit met een licht vochtig penseel.


Zet met de witte acrylmarker een stip in het oog.
Stempel de bijen.


Kleur de bijen in met Musstard 1700.


Werk indien nodig het contour van het gezicht wat bij met black 2200.
Stempel de tekst.


Mat de afbeelding op goud en zwart en plak het geheel op een kaart.

Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb gegeven.

Tot mijn volgende post graag.


3 opmerkingen: