maandag 16 april 2018

Have a Magical Day!

Hallo allemaal,
Gezellig dat je even langskomt op het blog.

Vandaag mag ik je mijn post laten zien.
In mijn Art Journal heb ik een pagina gemaakt met pan pastel en de afbeelding ingekleurd met copic markers.
Graag laat ik je met foto's zien hoe ik deze pagina opgebouwd heb. 

Have a Magical Day!


Stukjes bedrukte tissue-paper met matte multi-medium geplakt.

De pan pastel kleuren gekozen en met de spons opgebracht.
De kleuren die ik gebruikt heb zijn:
580.3 Turquoise Shade
580.5 Turquoise
680.5 Bright Yellow Green

Met Versamark de sjablonen aangebracht en hierover de kleuren pan pastel.

De stempels van takken als rand gestempeld aan de bovenkant.

Op tissue-paper een aantal stempels afgedrukt met zwarte inkt.
De afbeeldingen niet uitgeknipt maar gescheurd zodat je na het lijmen een natuurlijker verloop krijgt op de ondergrond en geen rechte lijnen.

Met  matte multi medium op de juiste plaatsen aangebracht.


De stempel van de rondjes rechtstreeks om de pagina geplaatst.
De hoofdstempel van de tovenaar een plaatsje gegeven op de pagina en deze gaan kleuren met de copic markers.
Wil de afbeelding vrolijk en fel inkleuren zodat deze afbeelding er uit springt.

Voor de muts en het hesje heb ik
V17 - V15 - V12 gebruikt.


Voor de jas heb ik
Y17 - YR16 - YR07 gebruikt.


Voor de glazen bol hebt ik
Y15 en YR23 gebruikt.
De oranje stippen met YR16.


De baard is gekleurd met
W00 - N3 - N8
Voor het gezicht, de handen en de tenen heb ik
E00 - E000 - E11 gebruikt.
Voor de wandelstok E23 - E25  - E29 gebruikt.


Met een witte en zwarte Molotow marker spetters aangebracht.
De stempel van de tovenaar eerst een keer op de pagina gestempeld
omdat de lichtflitsen en onder bij de voeten moeilijk te knippen zijn.
Nu kan je de stempel zonder de kleine stukjes uitknippen en als je hem 
op de ondergrond plakt zie je toch de gehele afbeelding.
Als laatste de bijbehorende tekst geplaatst.

Het is een super leuke pagina om te maken.
Pan pastel is een mooi product om een achtergrond te maken.
Door het inkleuren van afbeeldingen met copic markers krijg je vrolijke sprekende kleuren.

Dank voor je bezoek en ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om ook eens met deze mooie producten aan de slag te gaan.

Hobby groetjes, Alice



11 opmerkingen:

  1. Héél mooi geworden. Van welk merk is de stempel van de tovenaar. Zou het graag willen weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meltha ik lees je vraag, hij is van Penny Black

      Verwijderen
    2. Dank je wel. Inderdaad een gave stempel. Hobby-groetjes Alice

      Verwijderen
  2. Heel mooi gedaan. De stempel
    Is van Penny Black.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Diny. Was super om te maken met deze mooie materialen. Hobby-groetjes Alice

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel Janine voor je reactie. Hobby-groetjes Alice

      Verwijderen
  4. Heel mooi Alice, ook deze combi van materialen👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Paulien, het zijn dan ook hele mooie materialen. Hobby-groetjes Alice

      Verwijderen