vrijdag 4 mei 2018

spelen met copic refill inkten

Hallo,

Ik mag vandaag een blogpost verzorgen voor het colourstockblog. Ik ben aan de gang gegaan met refills van de copics op stonepapier. Dit papier is heel dun, glad papier wat je niet doormidden kunt scheuren en waar de copics niet doordrukken op de achterkant. Ook kun je het papier naaien. Uiteindelijk is deze pagina voor in mijn art journal ontstaan.



Ik heb gewerkt met de airbrush, maar ook zonder airbrush kun je deze techniek uitvoeren, bv door middel door een rietje te blazen

 De kleuren copic refils die ik heb gebruikt zijn: B39, YG07 en BG05

Als eerste druppel je 1 of meerdere druppels refil op je papier

 Met de airbrush (of rietje) blaas je vervolgens de druppel uiteen. 

 Hetzelfde doe je met een andere kleur

 Dat geeft onderstaand effect

 Zo ben ik door gegaan en nu vond ik het punt aangebroken met kleur nr 3 te gaan werken

 De derde kleur is donker blauw, B39. Je druppelt weer 1 of meerdere druppels en met de airbrush (of rietje)blaas je druppel uiteen

 Ik ben verder gegaan totdat ik het genoeg vond. Als je te lang doorgaat dan raak je snel de (kleur) effecten kwijt

 Je kunt besluiten het zo te laten, maar je kunt met activater bepaalde plekken besproeien en de kleur komt dan weer los van het papier. Nu kun je weer met de airbrush (of rietje) voorzichtig blazen zodat de kleur in elkaar overvloeit

 Uiteindelijk is dit mijn eindresultaat van de achtergrond met refills op stonepapier

 Het enige wat ik nog heb gedaan is snel met zilverfolie wat accenten aangebracht op de gedeeltes die nog een beetje nat waren (je kunt dat helaas op de foto nauwelijks zien)

Ik heb ervoor gekozen om mijn afbeeldingen in dezelfde kleurtinten te kleuren als mijn achtergrond.
De groene kleur heb ik gekleurd met: YG01, YG03, YG06, YG07 en YG09
De lichtblauwe kleur heb ik gekleurd met: B00, B02, B04, B05, B06
De donkerblauwe kleur heb ik gekleurd met: B60, B63, B66, B69, B39

 Ik ben begonnen met YG01. Ik heb deze kleur bijna over het gehele bloemblaadje ingekleurd

 De volgende kleur, YG03 heb ik voor 3/4 over de YG 01 aangebracht

De YG06 heb ik  vervolgens voor 3/4 aangebracht  over de YG03

 Nu ga ik met de YG03 blenden. Ik ga een stukje over de YG06 en trek zo de kleur mee naar boven en eindig iets onder de lichtste kleur

 Met de YG01 ga ik weer een klein stukje over de YG03 en trek zo de kleur weer verder naar boven. Ik ga iets verder met de YG01 dan de vorige keer maar probeer nog een klein stukje wit te laten zodat op het einde dat het allerlichtste kleur wordt.

 Nu ga ik verder met een donkere kleur, YG07 en breng dit voor 1/3 deel aan op het bloemblaadje

 De YG06 breng ik weer voor een klein stukje aan over de YG07 en trek de kleur weer naar boven en stop onder de kleur YG03. Want anders verdwijnt het kleurverloop

Met de YG03 ga ik weer iets over de YG06 en stop onder de YG01

Met de YG01 ga ik iets over de YG03 aan en trek de kleur naar boven

 Dan pakken we de donkerste kleur, YG09, maar je moet onder de kleur YG06 blijven

 Met de YG07 ga je weer iets over de YG09 heen en blijft onder YG06

 Met de YG06 ga je weer een stukje over de YG07 en blijft onder de YG03

 Met de YG03 ga je iets over de YG06 en blijft onder de YG01

 Met de YG01 ga je iets over de YG03 en trekt hem helemaal naar boven. Dit doe je vervolgens met alle kleuren zo.


Ik hoop dat jullie mijn creatie mooi vinden en dat jullie het 'kleuren met de refills ook een keer gaan proberen want het is echt heel leuk om met die inkten te spelen.
Tot de volgende keer!

Liefs, Karen


2 opmerkingen: